Shop Forum More Submit  Join Login
Door Guy by VynalLine Door Guy by VynalLine
Decided to keep most of the cartoon-ish style for him, and forgot to draw the bat because.. how does one do that? I guess it's because it's 05:42am and I haven't slept =-=

Puppet Game has to be tied for my second favourite story of :iconliamvickers: First being Black Dogs then Design and Puppet Game, A Cold Love Story, Yellow Halogen etc.
(totally doesn't have a list of all the characters I want to draw from each story or anything. Maybe I should just do a poll of which John Matthews to draw xD )

Anywho, Door Guy and the story both belong to :iconliamvickers:

Start listening to the story here-
youtu.be/-A1Fbu8maRE
And here's his theme song-
youtu.be/ZSKav183xDY
(So catchy.. I want it as my ringtone)
Add a Comment:
 
:iconsstwl:
SSTWL Featured By Owner May 19, 2017  Hobbyist Filmographer
Haha, love it! Ponder looks so fluffy :3

Keep up the spoops!

(And I've gone ahead and made his theme downloadable on SoundCloud if you feel so inclined: soundcloud.com/liam-vickers-2/… glad you like it ;3)
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 20, 2017  Hobbyist Digital Artist
Thank you~ I'm happy you do ;u;
Aha, you think so? x3

I'll try to :iconlazycryplz:

(Aah yesss~ excellent~ now my phone is now 100% more awesome! xD
Thank you for allowing me to have it as such~ TuT )
Reply
:iconbluevortecz:
BlueVortecz Featured By Owner May 19, 2017
The bat puppet reminds me of something. I can't remember RABIDS, that's what it reminds me of. Only a lot more ....toothy and has wings.

That guys looks like he either wants to cause chaos with me, then leave me as a scapegoat. OR suck my emotions from my very soul. I'm not sure I like him. I'm gonna watch the thing now ^^
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 20, 2017  Hobbyist Digital Artist
Bat puppet?

'kay.
Reply
:iconbluevortecz:
BlueVortecz Featured By Owner May 20, 2017
Ponder, I thought it was a bat puppet when I looked at it. Now I've listened to Part 1, I think I know a bit more.

I found it kind of hard to follow without visual. I think I'd find it easier to follow written. It there a transcript or e-book I can read of the story?
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 20, 2017  Hobbyist Digital Artist
I was about to say.. There's no bat puppets round these parts.

Not that I'm aware of, I just like listening to them while I draw.
Reply
:iconbluevortecz:
BlueVortecz Featured By Owner May 20, 2017
I heard that people were trafficking them over the borders. You wouldn't know anything about that would you?

Checked the description (Vid descriptions are our friends),  he has a website with all of them on PDF's. I love his music too ^^
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 20, 2017  Hobbyist Digital Artist
...

Mh.
Reply
:iconaiko-chan2012:
Aiko-chan2012 Featured By Owner May 18, 2017  Student General Artist
Omg I reloaded my screen and saw this pop up XD What a jumpscare!

(Seriously though, like 80% of my day is spent on here just waiting for people to upload and respond 0w0)

But omg this looks cool!!! Ahhh I'm gonna go check it out right now! X3
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 18, 2017  Hobbyist Digital Artist
Umm.. yeah! I was counting on that! Because I totally know when you reload and planted this jumpscare just for you xD

(I'm like that some days XD)

Thank you TuT
I hope you enjoy it xD
Reply
:iconaiko-chan2012:
Aiko-chan2012 Featured By Owner May 19, 2017  Student General Artist
Ahh you're a genius! XD No...you're an evil mastermind! Let me be your servant! >:3

(Yeah, I'm like that more often nowadays 0w0 )

I already got three minutes in and I know it's gonna be good XD perfect to listen to when I'm drawing!

Also his theme song ahhhhhh catchy XD

You actually can make it your ringtone 0w0 Since you have a sumsung, you can use a YouTube to MP3 website to download music and then go to your sound settings and choose it as your ringtone :3
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 19, 2017  Hobbyist Digital Artist
Ahaha.. xD im not in need for a servant .3.

( xD)

I know~ I re-listen to all his stories while I draw xD

To be fair most of the songs he has made are rather catchy xD

I know .3. But I put that there as also a sort of way of asking permission xD
Reply
:iconaiko-chan2012:
Aiko-chan2012 Featured By Owner May 19, 2017  Student General Artist
Ahh nooo plz, I need a life~~~

Yeah! Ima do that when I get home today! ^^

Hehe yeah I can tell ^3^

Ah okay XD
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 19, 2017  Hobbyist Digital Artist
I need a life too.. |D So I can't give you one if I don't have one

Woo ^3^

:3

XD
Reply
:iconaiko-chan2012:
Aiko-chan2012 Featured By Owner May 19, 2017  Student General Artist
Welp, guess we gotta go on a murdering spree and take some lives XD
Reply
:iconvynalline:
VynalLine Featured By Owner May 19, 2017  Hobbyist Digital Artist
Aah but I'm too lazy! XD
Reply
(1 Reply)
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 18, 2017
Image Size
277 KB
Resolution
1200×1600
Link
Thumb

Stats

Views
137
Favourites
13 (who?)
Comments
27
Downloads
0
×